Augustus, een zomermaand waarin veel mensen vakantie vieren. Ondertussen draait bij AgroStar alles gewoon door. Oogsttijd op het land en in de schuren volop activiteit.

Plannen, klantcontact, huisvesting, problemen oplossen, vervoer, noem het maar op.
Ons team staat altijd voor u klaar en graag stellen wij u één van hen, Bo Boekel wat uitgebreider voor.

Oja, de augustus foto komt van onze bureaukalender. Het laat maar weer eens zien hoe zo iets moois zo dicht bij te vinden is. Scan de QR code en ontdek de exacte locatie.

Interview Bo Boekel

Bo Boekel is sinds april 2022 in dienst als planner en een groot deel van haar takenpakket bestaat uit administratieve werkzaamheden. Ongetwijfeld heeft u haar al eens aan de lijn gehad of ontmoet. Bo is opgegroeid in een agrarisch gezin. Het familiebedrijf A.N. Boekel is geen onbekende naam. Na haar studie en diverse omzwervingen kwam ze online de vacature oproep van AgroStar tegen. Bo: ‘Alsof het zo moest zijn want ik was zoekende en na het selectiegesprek ben ik het geworden en ging gelijk aan de slag. Een sprong in het diepe.’

Als je moet uitleggen wat je precies voor werk doet hoe zou je het dan omschrijven?

Bo: ’Er is geen enkele dag hetzelfde, onze opdrachtgevers komen voor een groot deel uit de directe omgeving en met vele van hen werken we al jaren samen. Wat ik in eerste instantie heb onderschat is de hoeveelheid aan handelingen die er plaatsvinden om iemand aan het werk te krijgen. Het draait bij ons om het complete pakket en ’de totale zorg’ voor de opdrachtgever en de werknemer staat hoog in het vaandel.’

’Onze werknemers werken voornamelijk in de agrarische sector. Maar er is ook ruimte voor
en vraag naar personeel in de bouw en houtverwerking. De selectie wordt gedaan door
recruiters vanuit de landen van herkomst. Cristinel Ivan werft en selecteert vanuit Roemenië.
Bij de Poolse werknemers gaat het vaak van mond tot mond. Als ze iemand kennen die graag
voor ons wil komen werken dan heten wij ze van harte welkom.’

Waar loop je tegen aan tijdens je werkzaamheden? Bo: ’De taalbarrière wil nog wel eens voor onduidelijkheden zorgen. Begrip en geduld is dan geboden voor zowel de opdrachtgever als onze werknemers. Gelukkig hebben wij op kantoor teamleden die de talen spreken en op alle vragen gepast antwoord kunnen geven en klaarstaan om alles in goede banen te leiden. Je weet wat je aan elkaar hebt en door goede mensen aan te nemen zijn er weinig mismatches. Mijn tip: zoek toenadering en toon interesse. Het geeft een goed gevoel want als je je ergens thuis voelt en prettig werkt dan werkt het meestal twee kanten op.’

Wat zijn je toekomstplannen? Bo: ’Ongetwijfeld een functie binnen het familiebedrijf. Nu nog niet van toepassing. Ik heb al ontzettend veel bijgeleerd en heb het naar mijn zin. Ik zit hier op mijn plek.’